tisdag 13 juli 2010

Dagens bild


Snart har sju veckor gått och Mimis mage är så fin. Hon mår bra trots värmen, men nu börjar promenaderna bli lite kortare. Ingen av oss orkar gå när det är över 30 grader...

Idag blåste det lite, yrvindar. Husses badlakan och solglasögon föll i vattnet när han badade. Jag åtog mig uppdraget att finna dem på botten och lyckades efter säkert 20 minuters minutiöst sökande! På köpet blev jag avsvalkad - ja, t o m nästan frusen.

Så tog vi en båttur med "Gula Faran". Maya vill alltid följa med, och den här gången var det både skumpigt och vi blev rejält översköljda av vattenkaskader. Det var lite läskigt att bli så blöt, men samtidigt skönt, tror jag Maya tänkte. Mimi får allt stanna på landbacken nu.

2 kommentarer:

  1. Hej! Så go å rund Mimmis mage är.

    Nej nuuu orkar jag inte göra mycket
    i denna hetta.
    Kram från uppsalagänget.

    SvaraRadera
  2. Hej, va söt hon är med sin mage. Undrans hur många det är?
    Idag låg jag och Greta på verandan, jag i solen och hon i skuggan. Skönt! Det är liiiite för varmt för min smak. Och varför får man inte gnälla när det är varmt?
    Madeleine & Greta

    SvaraRadera